torsdag 18. oktober 2007

Dag-9 på HiBo

Så var vår tid som undervisere ved Høgskolen i Bodø over. Idag hadde vi siste økt med å overføre noe av det vi har lært om nettverk og HTML til interesserte studenter der.
Vi fortsatte med å gi eksempler på hvordan websider kan lages med hjelp av programmet FrontPage. Inntrykket er at dette mestret studentene godt selv om ingen av dem hadde noe erfaring med dette fra før.
Etter hver dag har vi spurt deltagerne om hvordan de vurderer verdien av det faglige innholdet for dem. Gjennomgående har vi fått til svar at det har vært verd innsatsen med å møte opp. Idag var begeistringen betydelig, og jeg vil si over gjennomsnittet i hele kurset. Det virker som om Internett og forhold rundt det fenger i større grad enn f.eks. Excel.
Dette har vært en positiv opplevelse for oss som har vært utplassert på HiBo. I utgangspunktet må jeg si at der var en betydelig skepsis over å få et slikt prosjekt nærmest 'dumpet' i fanget på oss.
De to dagene som gjenstår vil vi være tilstede på vårt utmerkede kontor og være behjelpelig med å løse forefallende oppgaver innen data blandt studenter og ansatte.

1 kommentar:

Per Arne Godejord sa...

Bra jobba begge to! Jeg er glad for at opplevelsen ble positiv for dere, og det har vært interessant å følge med i bloggen deres. Dere har vært dyktige til å beskrive hverdagen deres, og nå gleder jeg meg til å lese praksisrapporten deres :-)

Mvh

PAG